fredag 8. januar 2021

Farsmors gode Mor Monsen kake



Min farmor var veldig glad i å lage mat. Hun var spesielt glad i å lage kaker til kaffen. Alltid når vi kom på besøke hjemme eller på Finnskogen, var hun rask med å sette frem kake eller noe godt til kaffen. Her ser du bilde av min Mor Monsen kake servert på det gamle serviset fra min farmorstid - Bondemønster fra Porsgrunn Porselen. En gammel tradisjonell kake  som mange baker til jul. Den er like god hele året synes jeg da! Den er fylt med revet sitron og mange egg og drysset med hakkede mandler, perlesukker og sukat. En kake som fint holder seg i kjøleskapet i en tett boks. 



Hos meg holder ingen kake seg lenge i kjøleskapet, da vi er flere i familien som er glad i en liten søt dessert.  Hos Tine finner du en god oppskrift på Mor Monsen. En perfekt kake å ha med på tur eller gi bort i gave til en du er glad. Takknemlig for oppskrifter på kaker fra farmorstid.

klem Siv



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hjerte for Finnskogen

Finnskogen blir ofte kalt Norges grønne hjertet med sine dype skoger, sjøer og elver som gir eventyrlige opplevelser. Ved den vakre sjøen Ho...