fredag 12. februar 2021

Hillo - Tyttebærdessert fra Finnskogen



Jeg synes tyttebær smaker himmelsk. Det har en vakker farge, og smaken er frisk og god. Jeg bruker tyttebær til havregrøten, i smoothies, i trollkrem og som tilbehør til viltmiddagen. I dag har jeg laget en gammel dessert fra Finnskogen kalt HILLO. Den består av rå tyttebær og havremel. Enklere blir det vel ikke?  På nett fant jeg flere oppskrifter, men er usikker på om blandingsforholdet i disse oppskriftene er rett?

Her har du min oppskrift:
1 dl rå tyttebær eller tyttebærsyltetøy
2 dl Skredmjøl/havremel

Slik gjør du det
Knus tyttebærene i en bolle og tilsett havremel litt etter litt til du får en konsistens som ligner grøt. Tyttebærdesserten kan du servere med melk, kefir, kesam, vaniljesaus eller krem til. En morsom og enkel dessert som passer året rundt. Takknemlig for tips til oppskrifter med tyttebær.

klem Siv

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hjerte for Finnskogen

Finnskogen blir ofte kalt Norges grønne hjertet med sine dype skoger, sjøer og elver som gir eventyrlige opplevelser. Ved den vakre sjøen Ho...