mandag 5. april 2021

Min fars genser fra 50-tallet

  

Foto: Siv Henningstad

Jeg er glad i å strikke og har i påsken blitt ferdig med kopi av min fars gamle ull genser. I et gammelt album fant jeg dette fine bildet av min far. Dette har helt klart vært hans favoritt genser.  Oppskriften kommer fra Sandnes garn. Retro modellen er fra 50-tallet og modellen heter 627. Er du glad i å strikke, ligger det mange fine gratis oppskrifter på nett som du kan finne her. På Facebook finnes en egen fin koftegruppe med masse inspirasjon av gamle oppskrifter som du finner her og på deres nettside her. Er du glad i glad i å strikke og gamle husflidsteknikker, kanskje et medlemskap i et lokalt husflidslag er noe for deg? Les mer her.

klem Siv






 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hjerte for Finnskogen

Finnskogen blir ofte kalt Norges grønne hjertet med sine dype skoger, sjøer og elver som gir eventyrlige opplevelser. Ved den vakre sjøen Ho...