torsdag 3. september 2020

Historisk bilde



Her ser du bilde av min farmor Olaug og min tante Turid.  Min farmor ble født på Lundersæter. Hun ble døpt og konfirmert i Lundersæter kirke. Det var min farmor som ryddet plassen på Lundersæter. Dette bildet betyr mye for meg. Det viser to flotte og sterke kvinner som syklet helt fra Oslo til Lundersæter. Det er jo helt vilt i dagens liv. De syklet fra plassen Valeluna til Roverud for å handle mat når de var på Lundersæter. Det var andre tider det! Bildet sier mer enn tusen ord. Det lyser av varme og glede over livet på Lundersæter og Finnskogen.

Hilsen Siv

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hjerte for Finnskogen

Finnskogen blir ofte kalt Norges grønne hjertet med sine dype skoger, sjøer og elver som gir eventyrlige opplevelser. Ved den vakre sjøen Ho...