onsdag 9. september 2020

Historien om den gamle lenestolen



Da jeg var liten var jeg veldig glad i en gammel lenestol. Hver gang jeg var på besøk hos farmor på Finnskogen koste jeg meg i den.  (Se bildet nederst i teksten) Det var en gammel lenestol med en myk pute med mønster i flotte farger. Lenestolen er kanskje fra 30-tallet. Den ligner på en lenestol fra Møre Lenstol frabrikk fra 1932. Stoffet  i lenestolen hadde farmor også som gardiner. Det har gått mange år siden jeg satt i den gamle lenestolen jeg likte så godt. Plutselig en dag nå i sommer, oppdaget jeg lenestolen innerst i uthuset. 


Jeg tok den frem og prøvde å sitte i den igjen etter kanskje 40 år siden sist! Den var fortsatt like god! Lenestolen så sliten ut og jeg tok frem slipepapir og på 1-2-3 var lenestolen blitt ny med 2 strøk maling. Jeg er glad i gjenbruk og små prosjekter som dette.  Nå kan jeg igjen kose meg i den gamle lenestolen...

hilsen Siv



Min favoritt lenestol!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hjerte for Finnskogen

Finnskogen blir ofte kalt Norges grønne hjertet med sine dype skoger, sjøer og elver som gir eventyrlige opplevelser. Ved den vakre sjøen Ho...